Analiza tržišta neprocjenjiv je dio marketinške strategije, a uključuje kvalitativnu i kvantitativnu analizu tržišta uzimajući u obzir veličinu tržišta, potrebe i ponašanja potrošača, konkurenciju i opće ekonomsko stanje tržišta na kojemu se djeluje. Kvalitetna analiza tržišta izuzetno je važna kako bi se uspješno provela bilo kakva marketinška kampanja, ali i poduzeo bilo kakav poslovni korak - ona je ključna pri donošenju poslovnih odluka, te bez nje nema kvalitetnog poslovnog plana.
Kako biste uspješno proveli analizu tržišta potrebna Vam je svrha samog istraživanja. Želite li povećati prodaju? Poboljšati ugled? Planirate uključivanje nove usluge i zanima Vas kakva je usluga najisplativija? Širite poslovanje i želite uključiti novu ciljanu skupinu? U skladu s namjerom, precizno određujete relevantne parametre, odnosno konstante i varijable, kao i istraživačku metodu.
Relevantni parametri mogu biti kupovna moć ciljane skupine, preferirani način ostvarivanja kupovnog procesa, stvarna potražnja za proizvodom ili uslugom, cijene, zakonska ograničenja i mnogi drugi. Svako je tržište različito, stoga uspjeh na jednom tržištu ne znači uspjeh na nekom drugom tržištu. Toga morate biti svjesni pri izradi svakog pojedinog izvještaja kako biste izbjegli pristranost.
Nakon što odredite cilj istraživanja, te odredite relevantne parametre i metodu, krećete u samu analizu. O čemu je riječ? Analiza Vam može ukazati na prednosti i nedostatke Vaše ideje i trenutnog poslovanja, pomoći Vam da potrošačima ponudite ono što im je u datom trenutku potrebno po cijeni koja je u skladu s njihovom kupovnom moći, te uvjetima koji su u skladu s njihovim željama i potrebama.
Uspješne tržišne analize nema bez dobrih alata za analizu, a najpopularniji su svakako Mixpanel i AdWords Performance Grader.
Ne zaboravite u sklopu analize dobro proučiti i konkurenciju, te svoju ponudu učiniti što primamljivijom što većem broju potencijalnih korisnika. Konkurenciju ćete najlakše analizirati jednostavnom SWOT metodom kojom ćete ponajprije ustanoviti njihove snage i slabosti, te tako odrediti na koji ćete način upravo Vi ponuditi ono što Vašoj konkurenciji nedostaje.
Analiza tržišta nije ni jednostavan ni kratkotrajan proces, no svakako je nešto u što vrijedi uložiti vrijeme i novac jer će Vam se takav trud nesumnjivo višestruko vratiti.