U današnje je vrijeme prisutnost na društvenim mrežama sve, za privatne i poslovne korisnike. Dakako, porast privatnih korisnika na društvenim mrežama dovelo je do potrebe tvrki da se oglašavaju i komuniciraju s njima na odgovarajući, suvremeni način pretvarajući tako društvene mreže u moćan marketiški alat.
Donosimo pet efektivnih savjeta pomoću kojih će Vam društvene mreže postati najbolji prijatelj.
1. Postavite jasan cilj
Naravno, cilj Vam je unaprijediti poslovanje, no na društvenim mrežama morate igrati pametno. Pitanje je što želite postići na društvenim mrežama kako bi se efektivno preslikalo na uspješnost Vašeg poslovanja u stvarnome svijetu.
Bi li Vam koristilo povećanje broja pratitelja? Jeste li neprofitna organizacija koja želi da se pročuje za problem kojim se bavi? Tvrtka ste koja se širi i želite olakšati prijave na posao? Želite svojim klijentima olakšati pristup korisničkoj podršci?
Bez obzira na Vaš cilj, društvene mreže Vam itekako mogu pomoći. Samo trebate znati što želite.
2. Pažljivo odredite ciljanu skupinu
Ciljana skupina je profil ljudi do kojih želite doprijeti putem društvenih mreža, a to su korisnici Vaših usluga i proizvoda.
Primjerice, ako proizvodite kozmetiku za ublažavanje akni, Vaša ciljana skupina mogu biti adolescenti koji ne mogu svoj ten dovesti pod kontrolu. Ako je riječ o povoljnim uslugama kopiranja, Vaša ciljana skupina mogu biti studenti čije su knjige preskupe. Prodajete li pelene za inkontinenciju, vjerojatno se obraćate osobama starije životne dobi.
Svaka skupina ima svoj način komunikacije, stoga nije svejedno na koji im se način obraćate. Dok studentu možete reći: "Bok," starijoj je osobi ipak prikladnije reći: "Dobar dan."
No bez obzira na ciljanu skupinu, komunikativnost i aktivnost su ključni. Neka Vaši klijenti znaju da ih cijenite i putem društvenih mreža.
3. Odredite prikladnu platformu
Nisu sve društvene mreže iste, samo služe istoj svrsi - komunikaciji. No svaka aktivnost zahtjeva specifičan oblik komunikacije.
Saloni ljepote će se, primjerice, najefektivnije oglašavati putem Instagrama i Facebooka sobzirom na izraženu vizualnu komponentu. Prekrasne manikure i našminkane kapke najbolje se prikazuju slikom, a Instagram je za to i stvoren.
Twitter je pak izvrsna opcija za medije i neprofitne organizacije. Tweetovi su kratki i sažeti, pogodni za prenošenje linkova na članke i širenje hashtagova, te ćete upravo tako najlakše informirati ciljanu publiku.
Treba istaknuti i LinkedIn koji je doista vrijedan za svaku tvrtku, a naročito za onu koja sprema ekspanziju i želi na što jednostavniji način potaknuti što veći broj talenata da se prijave na njihova novootvorena radna mjesta.
4. Uključite usluge korisničke podrške
Ako ste nedavno posjetili Facebook stranicu bilo kojeg poduzeća mogli ste uočiti prozorčić koji služi direktnoj komunikaciji s tvrtkom, a u kojemu je istaknuto i vrijeme koje je tvrtki obično potrebno da Vam odgovori na upit.
Ovaj je sistem uvelike olakšao pružanje i korištenje usluga korisničke podrške putem društvenih mreža koju nikako ne biste smjeli zanemariti. Dostupnost korisničke podrške ono je što klijentima daje povjerenje u Vašu tvrtku, a njenom kvalitetom aktivno gradite svoj ugled i zadržavate korisnike.
5. Hashtagove koristite pametno
Hashtagovi su moćno sredstvo pretraživanja, naročito na Twitteru i Instagramu. Upravo zato trebaju biti pomno prilagođeni sadržaju koji objavljujete, kao i relevantni za posao kojim se bavite. Vodite li fitness centar, nema potrebe da ističete hashtagove kojima će se isticati salon za manikuru.
Pametnim korištenjem hashtagova budući će Vas klijenti lakše pronaći, te ćete efektnije započinjati i uključivati se u rasprave od interesa.
Naravno, nema potrebe za pretjerivanjem. Kad su hashtagovi u pitanju, kvaliteta je puno važnija od kvantitete. Trebaju biti relevantni za Vašu djelatnost, popularni, odnosno često pretraživani i jasni.